Blog

Monica Cadogan – Concurenta este normala, sanatoasa si creste standardele in toata industria

monica Cadogan

Monica Cadogan este CEO-ul Vivre Deco, unul dintre cele mai mari magazine online de home&deco din Romania. Succesul acestuia demonstreaza ca, fara indoiala, femeile antreprenor sunt un jucator cheie important in economia actuala.

Trainart: Care a fost momentul-cheie al carierei tale, ce te-a impins sa pui bazele brand-ului Vivre Deco?

M.C.: Momentul-cheie a fost cand am devenit antreprenor (in 2004) pentru ca mi-am asumat o viziune completa si responsabilitatea rezultatului deciziilor. Atunci cand m-am implicat in ceea ce urma sa fie Vivre imi doream un domeniu nou, B2C, care sa aiba legatura cu tehnologia si in care sa imi pot folosi capacitatile.

Trainart: Vivre a ajuns de la lansarea din aprilie 2012 la vanzari de 17 milioane de euro, care au fost obiectivele cu care ai pornit la drum? Ai reusit sa le indeplinesti pe toate?

M.C.: Obiectivele de inceput au fost sa dam nastere unui proiect „mare”, respectand anumite principii – un comert corect si o experienta la inalte standarde. Proiectul si-a demonstrat viabilitatea si am devenit o organizatie, dar inca avem de parcurs mai multe etape pentru a asigura cea mai buna experienta de cumparare online de home&lifestyle – mai ales ca intervin noi cerinte/nevoi (mobile, concurenta etc). Deci obiectivele de a fi DESTINATIA cumparaturilor online in regiunea CEE inca sunt in lucru.

Trainart: Comertul electronic in Romania s-a dezvoltat foarte mult in ultimii ani. In prezent exista peste 8.300 de astfel de magazine online, ce impact a avut aceasta schimbare asupra afacerii tale?

M.C.: Este normal sa existe cresteri pentru ca nivelul era si inca este destul de jos (n.red. procentul comertului online din totalul comertului existent este sub media europeana). Si domeniul in care s-a pozitionat Vivre – bunuri pentru casa, gradina a devenit mai aglomerat daca ne comparam cu 2012. Concurenta este normala, sanatoasa si creste standardele in toata industria (atat la furnizori dar mai ales la asteptarile clientilor). Monitorizam magazinele online din categoria noastra si intotdeauna ne pozitionam ca o destinatie preferata.

Trainart: Ce atuuri trebuie sa aiba o femeie de afaceri pentru a avea succes in fata concurentei?

M.C.: Sa se concentreze pe rezultate, sa delege sarcini si sa evalueze corect output-urile. Pentru succes in general este important sa cunoasca jucatorii similari, sa participe la construirea si impunerea unor standarde de calitate si etice si bineinteles sa invete continuu.

Trainart: Care sunt persoanele la nivel mondial a caror evolutie in business o urmaresti?

M.C.: Ma preocupa mai ales miscarile organizatiilor similare (din industria noastra sau pe modelul nostru – Zulily, Wayfair, Westwing).

Trainart: Cum vezi viitorul antreprenoriatului feminin in Romania?

M.C.: Antreprenoriatul in Romania trece printr-o perioada de asezare, cu noi bariere de intrare si operare, cerinte dure de conformitate legislativa si (inca) mediu instabil si nu foarte prietenos pentru afaceri. Totusi cred ca este o directie sanatoasa, tot mai multi antreprenori au un angajament pe termen lung, de a construi acea clasa de mijloc -a IMMurilor- atat de necesara. Dintre ei, multe femei au curajul de a aplica ce au invatat in organizatii si infiinteaza noi firme. Nu cred ca exista o tendinta evidenta spre „feminin” in noile firme.

Trainart: Povesteste-ne pe scurt 3 situatii de viata in care te-ai simtit empowered/resourceful/spectacular.

M.C.: Una dintre ele ar fi cand am inceput Vivre si oamenii au avut incredere intr-o idee atat de mult incat sa isi lase alte oportunitati si sa ma urmeze. As mai nota, cand oamenii de la cele mai mari targuri internationale de profit au inceput sa recunoasca cartea de vizita Vivre. Si cand ne strangem o mare parte din echipa Vivre intr-o singura sala si-mi tin rasuflarea vazand efectiv cati suntem.

Trainart: Pe langa o cariera de succes, ai facut parte si din Asociatia HelpAutism, care a fost contributia ta la aceasta initiativa?

M.C.: Sunt si in prezent implicata, mai ales pentru sustinerea managementului executiv cu idei, contacte, participari la initiativele lor.

Trainart: Cum arata o zi normala din viata Monicai Cadogan?

M.C.: Daca e in timpul saptamanii ajung la birou dupa ce las copiii la gradinita in jurul orei 09:00, imi verific agenda/mailurile si incep sedinte si intalniri. Iau pranzul mereu in firma (catering) cu colegii mei si plec in jur de 19:00 seara catre casa, unde mai stau cu familia si citesc inainte sa adorm. Daca este weekend iesim cu familia/prietenii la film, restaurant, cafea.

Trainart: Ce sfaturi poti oferi tinerelor antreprenoare aflate la inceput de drum?

M.C.: Sa aiba curaj si sa nu se dea batute.

Trainart: Daca ar fi sa alegi din multitudinea de personalitati feminine din Romania care sa apara pe o bancnota romaneasca, pe cine ai alege?

M.C.: Sofia Ionescu, prima femeie neurochirurg din lume.

Mergand pe principiul ca antreprenorii de succes sfideaza conventionalul, iar curajul este unul dintre ingredientele ce nu trebuie sa lipseasca, Monica Cadogan continua sa fie un model pentru tinerele antreprenoare.

« Inapoi la articole